08 február 2013

Scarborough Beach


Reggel korán akartunk indulni, hogy sok időnk legyen fürdeni, de ez nem sikerült. Mire mindenki elkészült, és összepakolt 11 óra lett. Nekivágtunk az útnak, és amikor battyogtunk a buszmegálló felé, nagy meglepetés ért bennünket. A tegnapi madarunkat láttuk meg amint lóg „egy ágon egy szép hosszú ágon fel.....le” :-) Azt még nem tudjuk, hogy depressziós lett-e mert mindenki meg akar tőle szabadulni és ezért felakasztotta magát vagy csak valaki vicces kedvében akasztotta ki, de nagyon jól nézett ki. Gyorsan meg is örökítettük, bár még egy hétig ott lógott mire elvitték.




 A szokásos busz-vonat-busz kombináció után már ott is voltunk a parton. Ma megnéztük reggel a webkamerán, hogy merről fúj a szél, és láttuk, hogy a part felől fúj tehát nem lesznek hullámok. És tényleg. A part nagyon szép a homok fehér tiszta és gondozott ameddig ellátsz ( szó szerint ), sehol sincs tömeg. Még szerencse, hogy az egész ország körbe egy nagy beach így mindenki elfér kényelmesen. Akik itt vannak régóta mondták, hogy ha kicsit kimész a városból 5-10 km akkor csak Te vagy a parton, olyan mintha saját privát partod lenne. Letelepedtünk átöltöztünk fürdőruhába és bevetettük magunkat az Indiai-óceánba.

Scarborough Beach

A a víz kellemes nem hideg és nem zavaros. Ennek a hátránya az, hogy ha észreveszel a fenéken egy szürke pólót amit valaki elvesztett, a hullámzás miatt nem élesen látod hanem csak a körvonalait, és nagyon meg tudsz ijedni tőle. :-D ( megtörtént, de nem mondom meg kivel ) Biztos valami tengeri szörny. :-D Élveztük a pillanatot, és ha néha jött egy nagyobb hullám akkor úgy ugrottunk bele, rá, elé, utána mint a gyerekek. Nagyon jó volt. Amikor már elfáradtunk kimentünk a partra ( a cuccunk még megvolt pedig senki nem figyelte. Ezt is meg kell szokni (-: ) Kicsit napoztunk és falatoztunk egy kis Nutellát, ami a napon inkább forrócsoki állagú lett. Annyira erősen sütött a nap, hogy azt csak a sülni vágyó nők tudják elviselni, és az egy helyben maradás is nehezünkre esett, ezért Ákossal elindultunk horgászni.




 Ő már volt itt, és tudta, hogy a távolban van egy sziklás rész ahol a víz is mély már a part közelében. Nekivágtunk hát és végig baktattunk a parton kb.2 kilométert félig a vízben, mert ha eltávolodtunk tőle akkor nagyon puha volt a homok és nehéz volt benne sétálni. Így meg a hullámok találtak néha telibe, de ez még jól is esett. Nagyon furcsa volt, hogy a hosszú homokos parton van egy 50-60 méteres szakasz ahol minden sziklás és a víz is mély ( Blue hole a neve a helynek ) majd folytatódik tovább a homok ameddig csak ellátsz. Tábort vertünk és Ákos már dobta is be a botot. Egy darabig néztem ahogy próbálkozik, de már megint egyhelyben kellett volna maradni és mint tudjuk az nem az én sportom ezért elbúcsúztam tőle és visszaindultam a parton.

A Nagy Ho-ho-ho :-D
Mire visszaértem a csajok már nem voltak ott a parton. Keresgéltem őket egy darabig de sehol nem találtam. Mivel telefon nem volt nálam visszaindultam Ákoshoz. Beszéltük, hogy a sziklákhoz el lehet jutni aszfaltozott úton is a parttal párhuzamosan ezért ott indultam el. Gondoltam azt is felfedezem. Az út mellett végig beton mellvéd fut mint Szegeden a rakparton, bár szerintem itt nem kell félni az árvíztől. Megálltam, hogy kicsit gyönyörködjek az óceánban lenézek és a fal túloldalán 4-5 méter mélyen ott vannak a lányok az árnyékban. Merthogy csináltak oda egy füvesített parkot játszótérrel, hátha valakinek a tengerparton erre lenne igénye. Nagyon megörültem nekik, meg, hogy nem kell a tűző napon vissza totyognom még 2 kilométert. A nap hátralévő részét itt töltöttük. Este elindultunk haza, de mivel lekéstük a buszt ( és ezzel egy lavinát indítottunk el ) volt időnk megenni egy fish & chips-et a parti kajáldában. A következő busz félóra múlva jött, és aznap az volt az utolsó. Mikor beértünk a központi buszállomásra szembesültünk vele, hogy ma már nem megy busz Yokine-ba ahol lakunk, de vonat még indul. Igen ám de az állomás messze van a lakástól. Tehát vagy gyalogolunk kb. 2 órát, vagy felszállunk a vonatra és gyalogolunk utána félórát hazáig. Na melyiket választottuk? Igen a félórát. Este nem is kellett ringatni senkit. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése